آگاهی پيرامون سهم گيری فعال در پروسه انتحابات پارلمانی نهم جون 2010 کشور هالند
اتحاديهء انجمنهای افغانها در هالند اتحاديهء انجمنهای افغانها در هالند

اتحادیهءانجمنهای افغانها درهالند بحیث یک نهاد اجتماعی که دفاع از حقوق پناهنده گان افغان و سهم فعال و شایستهء کلیه افغانان در روند انتگریشن (شهروندی) جزء اهداف عمومی آن است، از تمام افغانهای که حق انتخاباتی را کسب نموده اند آرزومندی می نماید تا در انتخابات 9 جون 2010 به طرف صندوق های رآی رفته  وبه کانديد مورد نظر شان رآی بدهند.

سهم فعال شما در این پروسه نه تنها بیانگر یک کلتور سیاسی و اجتماعی خواهد بود، بلکه بيانگرعلاقه مندی ما بحیث انسانهای فعال در پذیرش همشهروندی و دموکراسی باز در این کشور هم میباشد.

نظر به ارزیابی های ما تعداد از احزاب سیاسی هالند از جمله احزاب چپ برنامه های صریح و روشن را در حل معضلات موجود پناهنده گی از جمله معضلات افغانان ما و همچنان ساده تر ساختن روند همزيستی و شهروندی سالم در بر نامه های انتخاباتی شان گنجانیده اند، از جمله حقوق پناهنده گی اطفال و زنان، کاریابی ، عرضه بهتر خدمات تحصیلی و خدمات اجتماعی و ریفورم های مالیاتی به نفع اکثریث و همچنان مبارزه با فقر در جامعه هالند. در این بر نامه های اتنخاباتی مسأله کوتاه ساختن پروسهء پناهنده گی، دادن حق پناهنده گی به پناهجویان که بیشتر از سه سال را در بی سرنوشتی میگذارنند و حکومت هالند مؤفق به فرستادن دوباره آنان شده نمیتواند، هم گنجانیده شده است.

مراتب به آگاهی رسانيده شد تا با استفاده از حق رای تان در اين کارزار فعالانه سهيم شويد.

 

انتخاب کردن حق شماست و نباید این حق را در شرایط کنونی به هدربگذاريد!

                        هيأت رهبری اتحاديه


May 31st, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها